Arifiye İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğünden:

  

İLAN 2 ) 2024 DÖNEMİ HUBUBAT ALIM ŞARTLARI, BAREMLERİ VE DEPOLAMA İŞLERİNE YÖNELİK DUYURU

2024 dönemi buğday ve arpa alım fiyatları 6 Haziran 2024’te açıklanmıştır. Peşin alımlara 7 Haziran 2024 itibariyle başlanacak, 30 Nisan 2025 itibariyle son verilecektir. Emanet alım yapılmayacaktır.

2024 dönemi hububat alımlarında uygulanacak usul ve esaslar aşağıda belirtilmiştir:

Hububat (buğday ve arpa) peşin alımları, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi randevulu olarak yapılacaktır. 2024 alım döneminde; buğday ve arpa ÇKS kaydı bulunan üreticilerden ürün bazında ÇKS'de kayıtlı üretim miktarı kadar peşin alım yapılacaktır. Ancak suistimal durumu gözetilerek (ÇKS belgesinde bakiye ürün az olmasına rağmen büyük miktarda ürün getirilmesi) üreticilere kolaylık sağlanması bakımından, son vasıtadaki ürünün tamamı satın alınacaktır.

ÇKS kaydı olmayan kesimlerden peşin alım yapılmayacaktır.

RANDEVU İŞLEMLERİ (YENİ RANDEVU SİSTEMİ)

1-Randevular, e-Devlet          uygulamasından         veya    https://www.tmo.gov.tr         ve https://randevu.tmo.gov.tr web adreslerinden alınabileceği gibi TMO’dan da alınabilecektir. 2-Randevu alma işlemi, gerçek kişiler için T.C. kimlik numarası; ÇKS belgesi olan tüzel kişiler için vergi numarası yapılacaktır.

3-Üreticilere, ürün bazında Çiftçi Kayıt Sistemi'nde (ÇKS) kayıtlı ürün miktarı kadar randevu verilecek ve sistem ÇKS bilgilerini otomatik olarak sorgulayacaktır.

4-Üreticiler, randevu almadan önce İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüklerinden ÇKS bilgilerini güncelleyeceklerdir.

5-Randevu alma işlemlerinde "Teslim Edilecek Ürün" bölümünde, ekmeklik ve makarnalık buğday ayrımı bulunmamakta olup sadece buğday randevusu verilecektir.

6-Üreticiler, randevu almak istediklerinde "Teslim Edilecek Ürün" hanesinde sadece seçtikleri ürün için randevu alabilecek, ayrıca ÇKS'de kayıtlı seçtiği ürüne ait alan ve üretim bilgilerini görebileceklerdir.

Örneğin; ÇKS'de buğday kaydı olan bir üretici "Teslim Edilecek Ürün" hanesinde buğday ürününü seçmesi durumunda sadece buğday için randevu alabilecek ve sadece ÇKS'de kayıtlı buğdaya ait bilgileri görebilecektir.

7-Üreticilerin cep telefonlarının doğru girilmesi amacıyla randevu alma aşamasında bir defaya mahsus cep telefonlarına SMS ile onay kodu gönderilecek ve üreticilerin onay kodunu girmesini müteakip üreticilerin cep telefonu olarak kaydedilecektir.

8-Üretici tarafından her randevu alındığında; randevusu ile ilgili detaylı bilgi, referans numarası ve randevu iptal linkinin yer aldığı SMS gönderilmektedir. Ayrıca randevu tarihinden bir veya birkaç gün öncesinde üreticilere aynı bilgilerin yer aldığı randevu hatırlatma SMS'i gönderilmektedir.

9-Üreticiler, asgari 5 ton için randevu alabileceklerdir. Ancak, ÇKS'de kayıtlı toplam üretim miktarı 5 tonun üzerinde olup son randevu için kalan miktar 5 tondan düşük ise bir kez randevu alabilecektir.

Örneğin; ÇKS'de 14 ton buğdayı olan bir üretici 6 ton + 6 ton olmak üzere 2 randevu alacak, kalan 2 ton hakkı için sadece bir defaya mahsus olmak üzere 2 tonluk randevu alabilecektir. 1 ton + 1 ton olarak randevu verilmeyecektir.

10-Bir üretici, bir günde, bir iş yerine sadece bir ürün için randevu alabilecektir. Aynı gün içinde bir üreticinin farklı ürünü alınmayacaktır.

11-Bir üretici, bir işyeri için günlük en fazla 120 ton randevu alabilecektir.

12-Üreticiler, ÇKS'de bulunan kayıtlı üretim yerine göre ürününü verebileceği her bir iş yeri ve ürün için gün içerisinde en geç saat 14:00'a kadar randevu alabileceklerdir.

13-Bir üretici farklı günlerde en fazla 3 adet randevu alabilecektir. Bu 3 randevudan 1 tanesine gelinmesi veya iptal edilmesi durumunda yeni bir randevu hakkı doğacak, randevunun 1 tanesine gelinmeden ya da iptal edilmeden 4. randevu alınamayacaktır. 14-Ürün sahibi ÇKS'deki üretim miktarı kadar teslimat yapması durumunda (son araç hamulesi alınacak)

sonraki günler için randevusu varsa alınan randevular sistem tarafından otomatik olarak iptal edilecek ve bir daha randevu alamayacaktır

15-Randevular, randevu tarihinden bir gün önce saat 18.00'e kadar internet üzerinden veya iş yerlerine

müracaat edilerek iptal edilebilecektir. İş yerine yapılan başvurularda ise kimlik beyan edilmesi şartıyla dilekçe alınacaktır.

Ayrıca üreticiler kendilerine gelen SMS'lerdeki randevu iptal linki üzerinden randevusunu iptal edebilecektir.

16-Üreticiler, almış oldukları randevularını iptal etmeden iki kez gelmemeleri durumunda sistemden bir daha randevu alamayacak; daha sonraki tarihler için alınmış olan randevuları da iptal edilecektir. Bu husus, ikaz olarak randevu sayfasında yer almaktadır.

17-2023 alım döneminde yasaklı durumuna düşen üreticiler 2024 yılında randevu alamayacaktır. Yasaklı üreticiler randevu sisteminde kayıtlı olup bu üreticilerin randevu almaları sistem tarafından engellenmiştir.

18-ÇKS’ye kayıtlı üreticinin vefat etmesi durumunda veraset ilamı ile belirlenen mirasçıya veya mirasçılardan birine (noterden vekalet almak şartıyla) alınacak/devredilecektir.

19-Randevu    alma    aşamasında,    ÇKS’de          tanımlı bulunan           ilçeye   göre     ürünün teslim edilebileceği iş yerleri otomatik olarak ekranda görülecektir.

20-Pazar günleri, Kurban Bayramı Arefesi ile Bayramın 1. ve 4. günleri dahil (15-19 Haziran) ve resmi tatillerde alım yapılmayacaktır.

İlan Olunur.24/06/2024

 

 

Adres: Arifiye İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü  

Tel: 0 264 229 22 16

           

 İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü İletişim Bilgileri